Wednesday 17 March 2010

Bitter ashes(X)/ Cenizas amargas ( Lena V.Verona)

We just talk inevitably about the Bible Code and the refusal to publish the article. Ambròs made me see that the endless strands of the Bible code, consisting of letters endless links closely resembles strings of DNA nucleotides AG CT. Again we face another puzzle encoded, the genetic code.


Was a long time looking at similarities and both jealously guarded secrets since the dawn of time. Our conversation was just taking a different course and, as usual, talking about the immortal work of Jorge Luis Borges, and their mirror world, ancient libraries, banned books, alephs, and related matters. We also talked about his travels Lovecraf and initiations, which more resemble a psychedelic adventure than an adventure story.

We also talked about the book the Da Vinci code of Braun and his theory about the history of the Catholic religion and the famous Holy Grail. Of course in Valencia, the city of oranges and faults preserved one. Ambròs not believe in the apocryphal gospels mentioned by the author. It was also an evening filled with secrets and codes.


Ambròs also spoke about the Voynich manuscript. It was a discovery made in 1912 by an American bookseller in the library of a Jesuit college near Rome. It was written in an alphabet ever seen, profusely illustrated with curious images of plants, heavenly spheres and women bathing. No one has yet been able to decipher your message. This is a real mystery. Apparently it was a damn manuscript. "It's the spitting image of the famous book by Lovecraf imagined, Necronomicon" said Ambròs. The circle was closed: Lovecraf, imaginary books, puzzles, Jorge Luis Borges, the Bible, Babel, DNA, ...

Ambròs also spoke about the Voynich manuscript. It was a discovery made in 1912 by an American bookseller in the library of a Jesuit college near Rome. It was written in an alphabet ever seen, profusely illustrated with curious images of plants, heavenly spheres and women bathing. No one has yet been able to decipher your message. This is a real mystery. Apparently it was a damn manuscript. "It's the spitting image of the famous book by Lovecraf imagined, Necronomicon" said Ambròs. The circle was closed: Lovecraf, imaginary books, puzzles, Jorge Luis Borges, the Bible, Babel, DNA, ...


Ambròs recited from memory, his voice deep and surrounded by the halo of scented snuff pipe Borges appointment of narrative riddles The Mirror: "The superstitious believe that writing penetrate organic: thirteen guests articulate the symbol of death, an opal yellow, of misfortune ... "When we left the Café de Rome was now deep night and was raining heavily.



*******************************************************************


Acabamos hablando irremediablemente del código de la Biblia y de la negativa a publicarme el artículo. Ambròs me hizo ver que las interminables hebras del código de la Biblia, constituidas por eslabones interminables de letras se asemejaban muchísimo a las cadenas de nucleótidos A G CT del ADN. Otra vez estábamos ante otro enigma codificado, el del código genético.


Estuvimos largo rato viendo las semejanzas y los secretos que ambos guardaban celosamente desde la noche de los tiempos. Nuestra conversación fue tomando otros derroteros y acabamos, como casi siempre, hablando de la obra inmortal de Jorge Luis Borges, y de su mundo de espejos, bibliotecas ancestrales, libros prohibidos, Alephs, y otros asuntos relacionados. También hablamos de Lovecraf y sus viajes iniciaticos, que más se parecen a una aventura psicodélica que a un relato de aventuras.

Hablamos también del libro el código Da Vinci de Braun y su teoría acerca de la historia de la religión católica y del famoso Santo Grial. Por cierto que en Valencia, la ciudad de las naranjas y las fallas se conserva uno. Ambròs no creía en los evangelios apócrifos señalados por el autor. Fue también una tarde llena de misterios y códigos.

Ambròs me habló también del manuscrito Voynich. Se trataba de un hallazgo hecho en 1912 por un librero estadounidense en la biblioteca de un colegio de jesuitas cercano a Roma. Estaba escrito en un alfabeto nunca visto, profusamente ilustrado con curiosas imágenes de plantas, esferas celestes y mujeres bañándose. Nadie ha podido aún descifrar su mensaje. Se trata de un verdadero misterio. Al parecer era un manuscrito maldito. “Es la viva imagen del famoso libro imaginado por Lovecraf, Necronomicon” dijo Ambròs. El círculo se cerraba: Lovecraf, libros imaginarios, enigmas, Jorge Luis Borges, la Biblia, Babel, ADN,...

Ambròs me recitó de memoria con voz profunda y rodeado del halo perfumado de su tabaco de pipa una cita Borges de la narración El Espejo de los enigmas: “El superticioso cree penetrar esa escritura orgánica: trece comensales articulan el símbolo de la muerte; un ópalo amarillo, el de la desgracia...”

Cuando salimos del Café de Roma era ya noche profunda y estaba lloviendo profusamente.

No comments:

Post a Comment